Неймінг. Ароматизованя вода в Україні
Невелике дослідження назв на ринку
мінеральної ароматизованої води в Україні
Ця стаття буде корисною для людей, які цікавляться неймінгом різних найменувань продукції, а також цікавляться походженням тих чи інших назв. Це невелике дослідження було підготовлене для однієї з українських компаній із виробництва мінеральної води. Мета дослідження – зрозуміти, як і яким чином дається назва тієї чи іншої марки мінеральної води, бажано такого сегменту ринку, як ароматизована вода. В Україні зареєстровано 215 виробників мінеральної води. Більшість із виробників – локальні бренди, які не виходять на національний рівень продажів свого напою. Кількість різних назв у бутильованій воді в країні перевищила 350 назв мінеральних вод, у тому числі і назв зарубіжних виробників. Ринок бутильованої води поділений на окремі сегменти, а саме: звичайна вода (мінеральна, джерельна або очищена); o ароматизована вода (мінеральна, джерельна або очищена вода зі смаком фруктів та ягоди); o ароматизована функціональна вода (мінеральна, джерельна або очищена вода зі смаком фруктів та ягід - з додаванням лікарських трав, вітамінів, мінералів та інших корисних для здоров'я інгредієнтів); У межах цих сегментів, кількісний ряд видів і типів ароматизованої води настільки великий, що цю продукцію (вода) можна було б відносити не до категорії бутильованої води, а категорії безалкогольних напоїв. З іншого боку, є виробники, які випускають функціональні напої із простими смаками та список інгредієнтів такої води значно коротший. Таким чином, термінологія може варіюватися – «звичайна, але функціональна?», «Ароматизована вода чи фруктовий напій?», «функціональна вода чи спортивний напій?». Розібратися в цьому складно не лише для споживача, а й для рітейлерів. І тут на перший план мають виходити рекламні та маркетингові компанії. які змогли пояснити кінцевому споживачеві ті чи інші відмінності у кожному з сегментів бутильованої води. Мені довелося проаналізувати понад 70 брендів та назв бутильованих вод, побачених мною в торгових мережах Києва та структурувати ринок НАЗВ ароматизованих мінеральних вод, який я розділив би на 4 (чотири) основні категорії. І до кожної категорії запропонував би назву якась нова назва - неймінг.
Категорія перша
У цю категорію ароматизованих мінеральних вод увійшли назви вод, співзвучні з назвою заводу-виробника, місця розливу, курортного містечка, розташованого поруч (озер або рік) або прилеглої місцевості (селищ), розташованих поруч із місцем розливу води (за походженням).
У цій категорії назва ароматизованої води співзвучна з назвою звичайної води з додаванням до назви на етикетках написів або слів - Aroma, Aroma Water і т.д.
Приклади:
Існуюча назва ароматизованої води |
Примітка
|
Lacin Aroma |
Завод у Туреччині |
Saricizi Aroma |
|
Sopoth Aroma Water |
Виробник у Греції, місто |
Volvic Aroma Water |
|
Volvic Leamon (Volvic Pears) и т.д. |
|
Вода «Михалков» с фруктовым ароматом |
|
Studenac Aroma Water |
|
Neviot Aroma |
Виробник води |
Maqua Aroma |
Могилівська вода (перша літера М+вода) (Могильов, Білорусь)
|
ТМ "Мінська" ароматизована |
ТМ "Мінська" ароматизована |
Архиз ароматизований |
Селище, поряд з яким йде видобуток води |
Vittel (Vitalitos aroma), Vittel Fruit Aroma |
Назва джерела, звідки видобувається вода |
Souroti Aroma |
Джерело в Грузії |
Тальнівська ароматизована |
|
Evian Aroma |
Містечко у Франції, де видобувається вода |
Noeve Aroma |
|
Santa Rita Aroma Water |
Істояник в Італії |
Aproz Aroma (Flauder) |
Виробник + підвиди різних смаків води |
Перье Fruit |
історична назва джерела PERRIER + фруктовий |
ТМ «Долинська +» ароматизована |
|
Акваюгус |
Вода із Сибіру, (місцевість) |
Soma metromint |
Виробник Soma + metro (підземний) + mint (м'ята) |
Calistoga aroma (производитель-Nestle) |
Від назви місцевості |
Soza Tropic |
Назва виробника + тропік |
Aqua Licious (Vitamin, Sport, Зебра, Колледж и т.) |
Виробник + напрямок води – (для спорту, вітамінізована, для спа і т.д.) |
Apollinaris Aroma |
Ім'я на честь святого Аполлінариса, покровителя долин, де видобувається вода |
Iberis (оранж. Минт, лимон) |
Іберія - Стародавнє царство на території Грузії |
Перье Лайм, Перье Лимон и т.д. |
Назва води (PERRIER) + смаки |
Категорія друга
Назва бренду пов'язана з похідними назвами, що складаються з різних латинських, англійських, французьких або грецьких слів.
Приклади:
Існуюча назва ароматизованої води
|
Примітка
|
Levite Aroma |
Від слова Levit (походження) |
Aroma Water |
Назва просто підкреслює сам напій |
Фрост |
(Від слова заморожений) |
Bon Aqua Viva |
Хороша Вода Жива |
Aquador |
Від слів вода+Dor (золото). Разом - золота вода |
Dolce Vita Aroma |
Солодка+жива+ароматизована (італійськ) |
Aquaviva |
Вода+жива (жива) |
Аква Еліт |
Від слова Елітна вода |
PureLife |
Чисте Життя (франц.), виробник Nestle |
Gold Aqua Aroma |
Золота ароматизована вода |
Golden Leamon (Golden Pearh) |
Серія "Золотий лимон", "Золотий персик" і т.д. |
Vitalina |
Швидше за все назва від слова Вітамін + Лінія (вітамінна лінія, серія) |
Напій H2OH (Lemon, Lime, Pinepple, Peach, Mango) |
Хімічна формула води |
7Up |
Додатково додано + сім (7) інгредієнтів (або сім складових) у воду (на 7 більше!!) |
Zdravac Arome |
Здорова (жива) вода (чеська) |
Aqua-G |
Прикордонна вода |
Sirma Aromani (лимон, киви, персик и т.д.) |
Sirma drink – торговая марка Ирланского производителя от названия (Soda (газированная вода) + Firma) |
Aquell |
Від слова вода + well (добре) |
Пропонована нова брендова назва |
||
Саріква (Sariqua) (Від слів sarici (царська)) + вода. |
СЕКВАНА (богиня води у Франції) |
Зам-Зам (вираз, застосовується по відношенню до води (ісламське) означає - рости і збільшуйся) |
Аквавіт (від слова Аква та Vite (швидкий) або можна так перекласти (aqua + vitae = аквавіт – вода життя, «жива вода»). Але існує такий бренд горілки – Akvavit!! |
Квартер (Quarter) (Від слова «джерело» - франц.) |
Витадор (від слів «золоте життя) |
Аквадар (похідні від аква + частини слова dar (арабськ) = водна гавань) |
Аромін (може. Ароміна) (Aromin Water) (Виробне від Арома + Мінерал або = ароматні мінерали) |
Спавит (від слова Спа (здоров'я через воду) + vitae (жива) |
Категорія третя
Назва бренду пов'язана з очікуваною цільовою аудиторією (для певних категорій споживачів), з інгредієнтами в напою (вітамінами), передбачуваним ефектом або корисністю тощо. (тобто назви підкреслюють функціональність напою)
Приклади:
Існуюча назва ароматизованої води |
Примітка
|
Vitamin Water |
|
Фреш-актив (ТМ «Миргородська») |
Швидше за все, назву можна перекласти як активну свіжість. |
Jumper Aqua |
Від слів стрибок + вода |
Баланс |
|
BeeActiv |
Від слова Бути Активним |
Sport-Time |
|
Aktive 02 |
Від поняття Активний+знак кисню |
Adrenalin Leader |
Адреналіновий лідер |
Aquarte (Aquarte Relax) |
Від слова "Вода (aqua) + рослинний (RT) + екстракт (E)" |
Aquafina Wlavor (Pepsi) |
Витончена вода зі смаком |
Аніспа |
Від слова "аni" (будь-який) + слова "spa" (здоров'я за допомогою). |
Aqua Minerale Active |
Active (Активний) |
Актив (Полуниця. Лимон, Ківі і т.д.) |
|
Sport Aqua Vitamin |
Вода для спорту |
4move Sport |
У назві вказаний основний компонент + добавки до смаку (лимон, персик, тощо) |
AloeVera + виды вкуса |
У назві вказаний основний компонент + добавки до смаку (лимон, персик, тощо) |
Пропонована нова брендова назва |
||
Унікар (Від слова "Унікальна Карпатська"). Плюси назви – легко запам'ятовується, у разі розшифрування назви (на етикетці розшифровка) |
100мин
(сотня мінералів)
|
Ардос (Ardos) Вигадане слово від поєднань (AR(ароматична) + перестановки слів Soda (у значенні - мінеральна вода (содова)). Мінуси назви – звучить загрозливо. Плюси – назва як ім'я божества, запам'ятовується. |
Вітафреш (Від слова свіжі вітаміни) |
Живинка (Спроба дати властивість напою) |
Аквамін (вода + мінеральна) |
WaterLife |
Акваларм (від слів вода + (alarm) будильник) |
Вітамін-ка (Vitamin-KA)
|
Кубіто (Кобіто)
|
Категорія четверта
Назва бренду ароматизованої води не підпадає під попередні категорії.
Приклади:
Існуюча назва ароматизованої води |
Примітка |
|
|
«До речі» |
Немає припущень про назву |
||
Aviara AM/PM
|
Для питися увечері або вдень (збалансована вода). Звідки назва – важко відповісти |
||
Leto (TM «Ledenev») з різними смаками |
|||
Dasani Aroma (Dasani Drops) |
Вигаданий бренд Dasani (для Coca-Cola від перевертня слів SantaDomingo) + (ароматні краплі) |
Пропонована нова брендова назва |
||
Діора |
Аніта Актив |
Спаркер
|
Престиж |
о5 (вода «Знову») |
Деякі виробники почали давати сленгові назви.
Так, з'явилися такі назви як А.Sept (гелі та креми для рук), і назви з версіями, тобто назва підпис – v.2 (версія друга). Проте для категорії ароматизованих вод ця тенденція ще не дійшла.
І також хочу зауважити, що так називають продукцію тільки для молодіжного сприйняття, з упором на основного споживача - молодь.
Крім того. починають з'являтися назви брендів, де згадується назва + слово "Я". Наприклад - ТМ «НЕКТАРИЯ» розшифровується як «НЕКТАР + Я». Проте, ця тенденція ще досягла повального поширення.
Автор: Міхно Сергій, компанія "Декор-Авто"